Frida Lindgren

Gymnaestrada i sweich!

Kategori: Fridas liv och dagar

nästa år, så sticker jag och stepZz (min tävlingsgrupp i dans) till lausanne i sweich!
vi kommer att vara där i ungefär en vecka.
för er som inte vet vad en gymnastrada är så är det från mina ord en stor uppvisning med folk från hela världen!
det är 25000människor från 40 olika länder, från olika världsdelar.
det kommer att vara omkring 1000 uppvisningar som vi får gå in och kolla på.
även från japan och kina!
vi kommer bo på fina och frächa skolor där.
vi kommer att få frukost och lunch.
men middagen får vi fixa själv.
nu undrar ni förstås hur mycket det här kommer att kosta för oss att åka.
om vi inte hade haft sponsorer och så, så skulle det ha kostat 11000 per person.
men vi ska jobba hårt för att få ner den siffran,
och vi kommer förhoppningsvis att komma ner till 3000.
vi flyger eller åker buss dit.
om vi åker buss så ska vi stanna nånstans på vägen.
på både ditresan och hemresan.
fast jag vill ju helst flyga ja!^^
nu vet ni lite om min resa till Lausanne, sweich!
jag skriver mer när tiden är inne!
här får ni en video som ska visa lite om hur det kommer att se ut!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej sötis! Följ gärna mig via bloglovin, tack för komentaren, you make my day!

    2011-01-10 | 17:27:57

Kommentera inlägget här: