Frida Lindgren

.-

Kategori: Fridas liv och dagar


Klass 6, linet.

Jag började hos er med längtan och förhoppningar.
Först när jag kom till er kändes det läskigt, men samtidigt roligt.
Alla var så snälla mot mej, jag kunde vara som jag ville utan att någon brydde sig.
Ju längre tiden gick så, blev jag allt mer, och mer utseénde fixerad.
Jag tänkte bara på mig själv. Och jag höll på att tappa några riktigt bra kompisar.
Men när jag förstog vad jag höll på att göra så vände jag på allt och började om igen.
Vi var som en stor familj allihop.
Vi älskade varandra, men samtidigt hatade vi.
Ingen kan verkligen slå våran klass, det menar jag!
Vi är BÄST!
Alla minnen vi har, bra som dåliga.
Kan vi någonsin glömma dom?
Mina ögon fylls med tårar när jag tänker på att det här kanske är den sista dagen jag går med er.
Jag kommer att hälsa på så mycket jag kan!
Nu lämnar jag er med saknad och med alla minnen.
Om det här är sista gången, hejdå!
Jag älskar er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: